Ważne!
Zgłoszeń na poszczególne zajęcia należy dokonywać wyłącznie u osób prowadzących dane zajęcie.
ZAJĘCIA NA TERENIE PORADNI 2024-2025
Lp. |
Nazwa |
Adresaci |
Informacje organizacyjne |
||||||
Liczebność grup |
Orientacyjne terminy, liczba zajęć itp. |
Osoby prowadzące |
|||||||
1. |
Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne dla dzieci odroczonych od obowiązku szkolnego i dla dzieci w wieku przedszkolnym z deficytami i zaburzeniami rozwoju |
dzieci w wieku przedszkolnym |
3 - 4 osoby |
wg potrzeb |
K. Borys-Piotrowska | ||||
2. |
„Uczę się mówić" zajęcia grupowe dla dzieci z ORM |
dzieci 3 r.ż. z opóźnionym rozwojem mowy. Obecność rodzica/opiekuna obowiązkowa. Pierwsze spotkanie o charakterze prelekcji, bez dzieci, sami rodzice |
4 osoby |
luty - czerwiec (1 godz.w tygodniu) |
K. Kuros-Kowalska |
||||
3. |
Program terapeutyczny „Trening słuchu i nie tylko” |
uczniowie kl. I - II SP z deficytami rozwojowym w zakresie funkcji percepcyjno-motorycznych |
do 4 osób w grupie |
październik – maj |
A. Świerczyńska |
||||
4. |
Terapia Tomatisa |
dzieci od 7 r.ż z zaburzeniami koncentracji i komunikacji, problemami dydaktycznymi i emocjonalnymi |
Zajęcia indywidualne lub 2 osoby w grupie (przy tym samym zaburzeniu) |
badanie wstępne po nim 3 cykle po 13 dni |
K. Kempa A.Świerczyńska |
||||
5. |
Trening koncentracji uwagi i pamięci |
uczniowie kl. II - III SP |
Do 10 osób w grupie |
10 spotkań raz w tygodniu, dwa cykle w roku szkolnym |
J. Michalska A. Świerczyńska |
||||
6. |
Indywidualne porady zawodoznawcze |
uczniowie klas VIII SP |
indywidualnie |
wg potrzeb |
M. Wdówczyk |
||||
7. |
Trening socjoterapeutyczny „Lubię siebie - to Ja" (ochrona zdrowia psychicznego dzieci) |
uczniowie kl. IV - V SP z zachwianym poczuciem własnej wartości |
ok.8 osób w grupie |
8 x 1,5godz. |
J. Piaśnik M.Wdówczyk |
||||
8. |
Zabawy z językiem polskim |
dzieci powracające z emigracji, potrzebujące ćwiczeń: wspierających rozwój mowy, wzbogacających słownictwo, wzmacniających umiejętności społeczne |
wg potrzeb |
wg potrzeb |
K. Kuros-Kowalska |
||||
9. |
Program terapeutyczny „Przeciw dysleksji” - dzieci z grupy ryzyka dysleksji |
dzieci z grupy ryzyka dysleksji |
max 6 osób w grupie |
wg potrzeb |
K. Borys-Piotrowska |
||||
10. | Trening słuchowy | dzieci z zaburzeniami CAPD (centralne zaburzenia przetwarzania słuchowego) | indywidualnie / grupowo | 1 godzina tygodniowo | K. Kempa | ||||
11. |
Terapia Biofeedback |
dzieci z zaburzeniami koncentracji uwagi, problemami dydaktycznymi i emocjonalnymi |
indywidualnie |
wg potrzeb |
U. Szymska E. Włodarska M. Wdówczyk |
||||
12. |
Zajęcia socjoterapeutyczne |
uczniowie SP z problemami wychowawczymi i emocjonalnymi |
do ustalenia |
3-5 spotkań wg potrzeb |
J. Michalska M. Wdówczyk |
||||
i szkół średnich z problemami wychowawczymi i emocjonalnymi |
J. Michalska |
||||||||
13. |
„Trening pamięci z elementami szybkiego czytania i higieną zdrowia psychicznego” |
uczniowie szkół średnich (również uczniowie z oddziałów przysposabiających do pracy) |
10 osób w grupie |
1,5 godz. w tygodniu (jeden lub dwa cykle w roku) |
J. Michalska |
||||
14. |
Trening Umiejętności Społecznych (TUS) |
dzieci z trudnościami w funkcjonowaniu społecznym |
Do 6 osób w grupie |
październik – maj, spotkania raz w tygodniu (jeden lub dwa cykle w roku) |
J.Michalska, A. Świerczyńska I.Tylmann-Piekielska |
||||
15. |
Mediacje |
klienci PPP2 |
do ustalenia |
wg potrzeb |
J. Michalska P. Stolecka |
||||
16. |
Terapia rodzinna |
klienci PPP2 |
członkowie rodziny |
wg potrzeb |
J. Michalska A. Mandat P. Stolecka K. Otałęga |
||||
17. | Grupa wsparcia dla rodziców dzieci z trudnościami wychowawczymi | rodzice dzieci z trudnościami wychowawczymi | 6 osób | wg potrzeb |
J. Michalska M. Niepsuj |
||||
18. |
Grupa młodzieżowa „Psychoselfie" |
uczniowie szkół w wieku 13-17 lat |
wg potrzeb |
cały rok |
A. Mandat P. Stolecka |
||||
19. |
Grupa wsparcia dla pedagogów szkolnych |
pedagodzy szkół znajdujących się w rejonie działania Poradni |
- |
(raz w miesiącu) |
U.Szymska E. Włodarska |
||||
21. | "Zabawy z Afikiem" - zajęcia dla dzieci ze specyficznymi zaburzeniami rozwoju mowy i języka | uczniowie kl. I | do 3 osób w grupie | 2 x w miesiącu |
A. Bąk A. Świerczyńska |
||||
22. | "Na moje oko i ucho" - zajęcia grupowe usprawniające funkcje wzrokowo-słuchowe (wspomagające rozwój mowy dzieci) | dzieci przedszkolne | do 3 osób w grupie | 2 x w miesiącu |
A. Bąk A. Świerczyńska |
||||
23. |
Grupa wsparcia dla logopedów |
logopedzi z placówek z terenu Sosnowca |
- |
(wg uzgodnień) |
A. Bąk K. Borys-Piotrowska |
||||
24. | InterAct - zajęcia antydyskryminacyjne, nauka tolerancji wobec jąkania i innych zaburzeń | wg potrzeb | wg potrzeb | K. Kuros-Kowalska | |||||
25. | Warsztaty "Trudna komunikacja z dzieckiem. Trudne zachowania najmłodszych i metody radzenia sobie z nimi" | rodzice | wg potrzeb | wg potrzeb | K. Kuros-Kowalska | ||||
26. |
Grupa wsparcia dla asystentów rodziny, koordynatorów rodzin |
asystenci rodziny, pracownicy socjalni, koordynatorzy rodzin kuratorzy działający w Sosnowcu |
20 osób |
wg potrzeb |
J. Piaśnik J. Michalska |
||||
27. |
„Zabawieni - rozbawieni - uświadomieni" |
świeżo upieczeni rodzice i przyszli rodzice zainteresowani tym, w jaki sposób stymulować rozwój dziecka (od 0 do 3 lat) |
wg potrzeb |
wg potrzeb |
K. Kuros-Kowalska |
||||
28. | Edukacyjno-wychowawcza grupa wsparcia dla rodziców | rodzice | do 20 osób w grupie | 1 x w miesiącu |
P. Stolecka K. Otałęga |
||||
29. | Grupa wsparcia dla rodzin zastępczych | rodzice zastępczy | do 15 osób w grupie | 1 x w miesiącu |
K. Otałega M. Majdanik |
||||
30. | Warsztaty "Dasz radę" - rozwijanie kompetencji wychowawczych | rodzice dzieci przedszkolnych/wczesnoszkolnych | wg potrzeb | wg potrzeb | I. Tylmann-Piekielska | ||||
31. |
„Szkoła dla rodziców i wychowawców” część I i część III (nastolatki) – dla absolwentów |
rodzice i osoby pracujące z dziećmi chcące doskonalić swoje metody wychowawcze |
ok. 15 osób w grupie |
1 x spotkanie w semestrze |
E. Włodarska U.Szymska |
||||
„Szkoła dla rodziców i wychowawców”, część I i III (nastolatki) |
październik - czerwiec (10 spotkań w cyklu, max. 3 cykle w roku) |
J. Kuciński U. Szymska E. Włodarska |
ZAJĘCIA NA TERENIE SZKOŁY (PLACÓWKI) 2024-2025
Lp |
Nazwa |
Adresaci |
Informacje organizacyjne |
||||
Orientacyjne terminy, liczba zajęć, uwagi |
Osoby prowadzące |
||||||
1. |
Uczeń dobrym mówcą i uważnym słuchaczem. Promowanie dobrej komunikacji poprzez zabawę |
uczniowie kl. I SP |
wg potrzeb |
K.Kuros-Kowalska |
|||
2. |
Obserwacja dzieci na terenie placówek przedszkolnych, w szkołach. |
przedszkola, szkoły |
wrzesień - czerwiec; zgodnie z wcześniejszym ustaleniem terminu przez pracowników Poradni; na wniosek dyrektora placówki |
wszyscy pracownicy | |||
3. |
Zajęcia z relaksacji, technik pamięciowych dla starszych klas szkół podstawowych |
uczniowie Kl. IV - VIII SP |
wg potrzeb |
K. Kuros-Kowalska |
|||
4. |
„Bajkoterapia” |
dzieci w grupach przedszkolnych i wczesnoszkolnych (4 – 8-latków) |
wg potrzeb |
P. Stolecka |
|||
5. |
Zajęcia adaptacyjno-integracyjne i reintegracyjne - dotyczące sposobów radzenia sobie z konsekwencjami izolacji, - służące budowaniu i odbudowywaniu więzi rówieśniczych; - ze szczególnym uwzględnieniem sfery emocjonalno-społecznej; - służące budowaniu motywacji: do nauki, do angażowania się w zajęcia pozalekcyjne. |
Dla oddziałów lub grup uczniów, we współpracy z pedagogiem szkolnym. A także dla uczniów szkół podstawowych z trudnościami adaptacyjnymi, związanymi m.in. z różnicami kulturowymi lub ze zmianą środowiska edukacyjnego, w tym związanych z wcześniejszym kształceniem za granicą itp. |
wg potrzeb |
Wszyscy pracownicy |
|||
6. |
Zajęcia psychoprofilaktyczne „Jestem uczniem, a to zobowiązuje” |
uczniowie kl. I – III SP |
5 x 2 godz. lekcyjne w tygodniu (w każdym semestrze) |
J. Piaśnik |
|||
7. | Zajęcia dotyczące wyboru zawodu i szkoły | uczniowie Kl. VIII | 2 x 2 godziny | M. wdówczyk | |||
8. | Cyberprzemoc w edukacji wczesnoszkolnej | uczniowie SP | wg potrzeb |
I. Tylmann-Piekielska K. Borys-Piotrowska |
|||
9. |
Zajęcia psychoprofilaktyczne „Rozumienie uczuć oraz ich wyrażanie podstawą budowania więzi w szkole oraz w rodzinie” |
uczniowie kl. I-II SP |
5 x 2 godz. lekcyjne w tygodniu (jedna - dwie klasy w II semestrze) |
M. Wdówczyk E. Włodarska |
|||
10. |
„Razem jest lepiej” - zajęcia psychoprofilaktyczne o charakterze integracyjnym uwzględniające sferę emocjonalno – społeczną dzieci, służące budowaniu i odbudowywaniu więzi rówieśniczych |
uczniowie kl. II-III SP * ** uczniowie kl. IV - VIII |
2 x 2 godz. lekcyjne w tygodniu (jedna klasa w każdym semestrze) |
* A. Świerczyńska K. Kempa **A. Świerczyńska J.Michalska |
|||
11. |
Zajęcia z komunikacji "Z puzzlem w tle" (na terenie bibliotek miejskich i w szkołach) |
uczniowie kl. I-III SP |
2 x 2 godziny lekcyjne |
J. Piaśnik A. Mandat |
|||
12. |
„Umiejętność współpracy podstawą budowania więzi w zespole klasowym” |
uczniowie kl. I-III SP |
2 x 2 godz. lekcyjne w tygodniu (jedna klasa w II semestrze) |
E. Włodarska |
|||
13. |
„Kształtowanie prawidłowych relacji w klasie” |
uczniowie kl. I-III SP |
5 x 2 godz. lekcyjne w tygodniu (jedna klasa) |
M. Wdówczyk |
|||
14. |
„Złość - agresja - jak sobie z nią poradzić” |
uczniowie kl. III - VIII SP |
5 x 2 godz. lekcyjne w tygodniu |
I.Tylmann-Piekielska |
|||
15. |
Zajęcia psychoprofilaktyczne „Komunikacja - asertywność - integracja” |
uczniowie kl. V-VIII SP |
6 x 2 godz. lekcyjne w tygodniu (jedna klasa w każdym semestrze) w zajęciach musi uczestniczyć wychowawca klasy |
I.Tylmann-Piekielska |
|||
16. |
„Poznaj tajemnice swojego głosu" |
uczniowie starszych klas szkoły podstawowej (od kl.VI lub liceum) |
wg potrzeb |
K. Kuros-Kowalska |
|||
17. |
„Mechanizmy psychomanipulacji” |
uczniowie szkół ponadpodstawowych |
1 x 2 godz. lekcyjne |
J. Kuciński |
|||
18. |
Dyżury informacyjno-doradcze na terenie placówek podczas wywiadówek, konsultacji oraz wg potrzeb |
rodzice, nauczyciele |
prośba o informację o terminie wywiadówki z co najmniej miesięcznym wyprzedzeniem |
wszyscy pracownicy wg przydziału |
|||
19. |
Szkolenie Rad Pedagogicznych |
nauczyciele placówek będących w rejonie działania poradni |
prośba o informację o terminie wywiadówki z co najmniej miesięcznym wyprzedzeniem |
wszyscy pracownicy |
|||
Prelekcje/warsztaty |
|||||||
|
wszystkie prelekcje wg potrzeb
|
J. Piaśnik |
|||||
|
rodzice dzieci realizujących obowiązek rocznego przygotowania przedszkolnego oraz uczniów kl. I-III SP |
||||||
|
rodzice, nauczyciele szkół podstawowych |
||||||
|
rodzice, nauczyciele szkół podstawowych |
||||||
|
nauczyciele |
K. Kuros-Kowalska
|
|||||
|
rodzice, nauczyciele |
||||||
|
rodzice, nauczyciele |
||||||
|
nauczyciele, rodzice |
||||||
|
rodzice dzieci uczęszczających do przedszkola/szkoły
|
wszystkie prelekcje wg potrzeb |
A. Mandat |
|
|||
|
|||||||
|
|||||||
|